
Już niedługo wyszukiwarka Gogle będzie wymagała by strona internetowa była dostosowana nie tylko pod komputery stacjonarne czy laptopy, ale również pod urządzenia przenośne takie jak tablety i smartfony.
Strony nie dostosowane do tych urządzeń mają uzyskać niższe wyniki w wynikach wyszukiwania. Związane jest to z zmianą algorytmu wyszukiwania w połowie miesiąca. Oznacza to, że nie dostosowane strony stracą swoje dotychczasowe pozycje. Przykładowo strona może spaść z pierwszej strony da drugą lub kolejne w zależności od stopnia dostosowania się konkurencji.
Jak dostosować stronę?
Stronę uznajemy za dostosowaną do urządzeń mobilnych jeśli jest responsywna lub posiada dodatkową aplikacje na urządzenia przenośne.
Strona jest responsywna kiedy w zależności od różne wielkości monitora lub wielkości okna przeglądarki dostosowuje się ona do jego wielkości.
W przypadku dodatkowej aplikacji zostajemy przekierowani na specjalnie przygotowaną subdomenę. Do pewnego stopnia jest ona kopią dużej strony, ale różni się od niej wbudowanymi funkcjami. np. wp.pl i m.wp.pl
Jak sprawdzić czy strona jest dostosowana pod urządzenia mobilne?
Oczywiście można to zrobić samemu podglądając stronę na różnych urządzeniach, albo przeprowadzić test zgodności. Przykładowy test znajduje się na stronie https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Warto przeczytać:
W branży IT jestem już od 2007 roku. W tym czasie zajmowałam się głównie tematyką pozycjonowania i budowy stron internetowych. Hobbistycznie zajmuje się fotografią, podróżami (głównie tymi mikro). Interesuje się mitologią (Nordycką, Grecką i Rzymską) i historią.