Reklama w mediach społecznościowych to jeden z najważniejszych elementów nowoczesnej strategii marketingowej. Facebook, LinkedIn czy Instagram to platformy, które zrzeszają miliony użytkowników, do których możesz dotrzeć ze swoim przekazem. Przekonaj się co zrobić, aby reklama w social mediach przyniosła wymierne korzyści.
Co znajdziesz w tym wpisie
Reklama w mediach społecznościowych – na czym polega?
Każde działanie podjęte w celu dotarcia do odbiorców danej platformy przy pomocy płatnych narzędzi można zakwalifikować jako reklamę w social mediach. Pomimo tego, że systemy reklamowe różnią się od siebie w zależności od platformy, to sposób w jaki funkcjonują, jest bardzo podobny. Docelowo Twoja reklama ma wyświetlić się jak największej liczbie użytkowników, których profil pasuje do Twojego targetu. W tym celu serwisy społecznościowe umożliwiają precyzyjne określenie wytycznych związanych z grupą docelową, do której ma dotrzeć Twój przekaz. Planując płatne działania w social mediach, możesz zdefiniować target, chociażby na podstawie danych demograficznych.
Czy można reklamować się w mediach społecznościowych bez ponoszenia kosztów? Teoretycznie tak. Jednak bazując tylko i wyłącznie na zasięgu organicznym dotrzesz do wąskiej grupy odbiorców, którzy zazwyczaj mieli już styczność z Twoją marką i obserwują ją w social mediach. Liczysz na duże zasięgi? Musisz przygotować się na długofalową inwestycję. Pamiętaj, że płatne działania powinny być skrupulatnie zaplanowane i rozłożone w czasie.
Posty reklamowe w mediach społecznościowych muszą być odpowiednio oznaczone. W większości przypadków algorytmy robią to samoistnie poprzez dopisek “sponsorowane” przy treściach reklamowych. Z pewnością niejednokrotnie trafiłeś na takie materiały podczas przeglądania swojej tablicy.
Jedną z największych zalet reklamy w mediach społecznościowych jest mierzalność jej efektywności. Jako reklamodawca masz dostęp do szczegółowych statystyk związanych z płatnym zasięgiem Twoich postów. Dowiesz się z nich mi.n. ilu użytkowników kliknęło reklamę, udostępniło post lub polubiło profil Twojej marki. Dzięki tym informacjom łatwiej będzie Ci określić, w jakim stopniu zostały zrealizowane Twoje założenia związane z reklamą.
Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami. O ile decydując się na reklamę w telewizji czy gazecie, możesz liczyć na przejrzysty cennik, tak w przypadku social mediów sprawa jest bardziej skomplikowana. Wynika to z faktu, że systemy reklamowe mediów społecznościowych dają znacznie większe możliwości w zakresie targetowania.
Decydując się na promocję w social mediach, to Ty ustalasz kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na określone działania. W tym zakresie nie ma ograniczeń. Na reklamę możesz przeznaczyć zarówno 5, jak i 50 000 zł. Jako reklamodawca musisz ustalić ilość postów wraz z harmonogramem ich publikacji. Im więcej pieniędzy przeznaczysz na promocję, tym większy zasięg będą miały Twoje treści.
Marketing społecznościowy znacząco ułatwia podjęcie interakcji z odbiorcami. Możliwość komentowania, udostępniania postów i wyrażania swojej reakcji na publikowane treści pozwala stworzyć zaangażowaną społeczność. Ten ogromny atut ma jednak swoją ciemną stronę. Jeśli Twoje treści nie spodobają się odbiorcom, możesz spotkać się z surowymi opiniami, które będą powszechnie dostępne. Właśnie dlatego tak ważne jest stworzenie spójnej i przemyślanej strategii marketingowej.
Kolejną zaletą reklamy w mediach społecznościowych jest jej różnorodna forma. Twoje posty mogą zawierać sam tekst, elementy graficzne, a także materiały wideo. Wszystko zależy od Twojej wizji i aktualnych oczekiwań odbiorców. Co więcej, reklama w social mediach daje unikalną możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej. Platformy społecznościowe gromadzą ogromne ilości informacji na temat użytkowników, z których możesz skorzystać podczas planowania kampanii.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja kampania reklamowa w mediach społecznościowych była efektywna, powierz jej realizację specjalistom z Kohai. Profesjonalna agencja marketingowa pomoże Ci zoptymalizować działania pod określoną grupę docelową, co z kolei przełoży się na wzrost konwersji i zainteresowania Twoją marką!